VCE Westerveld op Kunst & Cultuurfestival

Op zondag 15 september is de eerste editie van ‘Kunst & Cultuurfestival Westerveld’. Cultuurmakers en -aanbieders uit de gemeente kunnen zich tot 15 juli aanmelden om mee te doen aan deze culturele uitmarkt. Meedoen kan bijvoorbeeld met een optreden, demonstratie, workshop, presentatie, informatie- of marktkraam. Het festival is afsluiter van het Monumentenweekend en Corso Frederiksoord.

Culturele uitmarkt voor Westerveld

Leander Breen, cultuurcoach Westerveld en Maarten Gal van CultuurKlik: “Dit initiatief komt voort uit de wens van cultuuraanbieders voor een culturele uitmarkt. Iedereen die kunst en cultuur beoefent of aanbiedt kan zich aanmelden om mee te doen. Van muziek en zang tot dans en theater en van beeldende kunst tot film, fotografie en literatuur. Denk bijvoorbeeld aan muziekverenigingen, koren, bands, singer-songwriters, beeldend kunstenaars, dans-, toneel-, schrijf- of leesgroepen en historische verenigingen. Het doel is dat inwoners op het festival kunnen ontdekken wat cultureel Westerveld te bieden heeft. Om ervan te genieten of om er zelf aan mee te doen. Deze eerste editie is een pilot. Er is voor cultuurmakers ruimte om mee te denken over de invulling. Daarover is meer te lezen op de website www.westerveldverbonden.nu/kunst-cultuurfestival. We hopen op veel enthousiaste deelnemers en bezoekers. Misschien kunnen we er dan wel een jaarlijks evenement van maken.”

‘Kunst & Cultuurfestival Westerveld’ vindt plaats tussen 11.00 en 17.00 uur op het corsoterrein op de Tuinen van Frederiksoord, achter Museum de Proefkolonie. De organisatie is in handen van de cultuurcoach van Westerveld, Stichting CultuurKlik en Corso Frederiksoord. Meer informatie en aanmelden vóór 15 juli 2024 via www.westerveldverbonden.nu/kunst-cultuurfestival